Monday, February 9, 2009

haram hukumnya menyambut valentine...

GAMBAR SEKADAR ILUSI PENULIS
salam kepada semua kawan2 ku...aku sebenarnya malas nak update blog malam nie..tapi hati aku tergerak nak katakan sesuatu..huhu...berkenaan hari valentine....panas je hati aku bila dengar ramai pasangan yang x sabar2 tunggu kedatangan hari yang dianggap romantik tu..kalau x silap aku stiap 14hb feb....lebih dari india tunggu nak sambut thaipusam je...huhu...aku bukan la nak jaga tepi kain orang len kan..tapi cuma nak bt peringatan untuk diri sendiri dan kawan2..kalau korang x suka apa aku cakap nie,korang buat pekak badak je k..aku pon bukan la baik sangat...tapi selagi bleh buat benda baik,aku nak buat...ok la...aku rasa semua tau sejarah hari valentine tu kan...kalau xtau tu bawak la diri cari maklumat kat internet ke apa ke...huhu...sebenarnye hari valentine nie haram hukumnya kalau kita sambut...tu semua propaganda org kristian nak jatuhkan kita yang beragama islam nie...kalau kita sambut samalah macam kita hina agama kita dan agung2kan agama kristian haram jadah tu..kawan2,pikirlah..selama kita hidup nie pon x terhitung da dosa...jangan la kita nak tambah dosa dengan menghina agama kita plak...aku rasa x mati pon kalau x sambut valentine tu..poyo je......bukan leh jamin kekal pon percintaan kalau sambut..huhu...aku harap korang renungkanla apa yang aku coretkan nie..aku bukan ustaz,bukan cikgu nak ajar sesapa...tapi aku insan hina yang xnak kawan2ku jahanam dengan propaganda kristian...please la..isi masa lapang kita dengan benda yang elok2..huhu....buatla apa pon asalkan jangan hina agama dan agungkan agama len...

11 comments:

hanna said...

ye ed..
btl,btl,btl..
=D

eD love photographY said...

THX HANNA..
HEHE...
ED CAKAP BENDA BETUL KAN....
HUHU

suffian.othman said...

huhu..btl ed..skrg aq dok dgr ko ngn pa'an berdebat kt ruang tamu ni..huhu

Syahzamir S. Hashim said...

Weh ED..
ak sokong apa yang ko MatLampirkan..
wahahahahaa

Syahzamir S. Hashim said...

Weh ED..
ak sokong apa yang ko MatLampirkan..
wahahahahaa

eD love photographY said...

pyan....
hehe..
thx..

eD love photographY said...

thx syahzamir...
biarla kita sodot..
tapi jangan ketepikan agama kan..
nak jahat,jahat benda len...

Syahzamir S. Hashim said...

u'r welcome Ed
hak2,ko tau ke ape tu sodot?
wahahahaha
btul tuh, kalau nak wat jahat,
baik pkir 1k dulu

eD love photographY said...

haiwan peliharaan kot..
hahaha..
mana la cikgu aku penah ajar..
huhu

Syahzamir S. Hashim said...

hak2..
haiwan perliharaan?
huhu...bukan ler..
xpe2.. nantikan blog post ak yang nanti, akan datang, apa makna sodot..huhu

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

yeah btol kata anda wahai ed...hehee...me tak penah sambut pun valentine ni....;p