Wednesday, January 28, 2009

tamat lawatan ke melaka..hehe..

























sedikit photo daripada aku





alhamdulillah...selamat jgak aku bersama kawan2ku p umah razak dan secara x langsung berjaya melawat melaka bandaraya bersejarah..hehe..bukan x penah p..tapi dulu tangan pon kena mak pimpin lagi..skg nie x payah pimpin dah...hahaha....poyo tol...korang nak tau x pengalaman aku masa nak p sampai la kat sana dan skg nie aku baru je sampai ipoh..trus aku on laptop..haha...ok la,aku cerita sikit k kat korang...bukannye ape..apa yang ada tu lebih baik kalau share kan..hehe..


malam tu kami bertolak pukul 12.30 dah...sempat lagi lepak pesanjung layan gusti..haha..best giler van yang kami sewa tu...1st driver fendi la....smpai la tanjung malim aku plak drive sampai la restoran jejantas sungai buloh...pastu tukar lagi ngan si rizal...haha...ramai betol yang nak rasa drive van tuh..yang bestnya..ingatkan si rizal ni tau la jalan nak ke melaka...last2 die p masuk k.l..haduii...mau nak runtuh van tu kami bantai gelak sebab bahankan rizal...ahaks..padan muka ko rizal...nasib bek la masa tu pkul 3 pagi..lengang je k.l....drive punyer drive sampai la seremban...pastu tukar plak ngan aku...alasan rizal nak rest kat belakang...aku pon drive la smbil ditemani celoteh paan yang x penah kenal erti penat bercakap...tapi kira ok la..aku pon x ngantok kan..hehe...then.....kami sampai umah razak pkul 6 pagi yang bertempat di taman tun rahah,bukit katil,melaka...kami pon tido....rizal dengan penuh semangat pesan kat kami.."wei..esok jangan lupa..pkul 8 da kena bangun sebab nak ronda awal..."


last2 korang tau x apa terjadi..? semua x bangun...hahahahaha...pukul 10 lebih baru bangun...dah la berciap mengalahkan anak dara..hehe...pukul 12 baru kami kuaq rumah..sempat la jugak p melaka sentral jap..cadang tu nak ke bandar hilir tapi terpaksa dibatalkan..huhu...jam teruk la sayang...waaaaa.....


so tunggu apa lagi..balik umah la....rest2 jap pastu pukul 8 malam kami ke eye on malaysia plak..waaa...best giler..aku smpai mabuk sebab gayat,,haha...kantoi...

hari selasa.....yaaa....hari yang ditunggu2..kami bangun awal n siap apa yang patut...then terus gerak ke bandar hilir...best giler jalan2 smbil shoot photo..yang bestnye,aku suka sangat shoot photo2 minah salleh..hahahahaha...miang gak aku...kat atas tu ade aku letak sikit photo yang aku shoot...no publisiti ok..hehe..aku shopping sakan aritu..boleh tahan la harga kat situ...tapi aku sedih sikit sebab xleh naik menara taming sari...huhu...org ramai sangat..hadoii..lepas nie aku nak p lepas subuh...hahahaha...


lepas tu dalam kul 3 paan ajak kitaorg g umah mak sedara die kat mana ntah..aku x tau sebab aku tido dalam van...hahaha...kami balik umah pon da kul 9 malam...rehat jap sebelum bertolak balik ke ipoh..jauh ooo...6 jam jugak tu...perlukan rehat yang cukup..betul x?..kami da buat turn..aku kena drive dari melaka smpai cheras sebab nak hantar paan balik...pastu dari cheras kalau ikut plan tu rizal plak drive...aku pon drive la smpai cheras..dari melaka pkul 12 malam,smpai cheras pukul 2 pagi lebih...yang nak dijadikan crite nie...sekor2 dalam van xnak bangun...huhu..lahabau punyer rizal...maksudnye aku lagi la drive dari cheras smpai ipoh...huhu....awal tu best la jugak borak ngan amir kat depan...sekali tengok,da ternganga tido..apa la amir....cian aku drive sorang2...huhu...tepat jam 5.30 pagi kami ponn smpai la ipoh...


alhamdulillah.....aku ngantok dah nie...aku pon x tau apa yang aku merapu nie..huhu...korang tengok je la photo yang aku shoot k..mmuuuahhh..!!...bubye

7 comments:

.: Sugar-cRave :. said...

huhu...rindu btol kat melaka ni..hik hik....

niway, nice shoot!...gud work...ngeee..;D

Nadzirul Afif Omar said...

pengembaraan yang sangat bes aku baca.. kalau ang buat video lagik gempak!!! huhu terbaik

ed shahir said...

haha..
thx all..
orait..
tunggu aku belaja bt video plak k..
hee

Anonymous said...

waa...adik aku masuk internet..terharunya....

ed shahir said...

hehehe...
poyo la razak nie..
hahaha

ed shahir said...

to mistaken identity:
balik la sini..hehe..kita p melaka same2...
nak?

Anonymous said...

datang la melaka lagi nanti ley amik pic iqa :P.. nice kan melaka? :) hehehe