Friday, July 10, 2009

semoga pemergianmu dicucuri rahmatNya

assalamualaikum semua...aku da kembali ke ipoh bagi meneruskan pembelajaran aku di sem yang ke-3....tapi aku kembali ke sini dengan hati yang sedih dan pilu disebabkan pemergian insan yang aku sayangi menyahut seruan ilahi..iaitu nenek aku...korang ingat kan entry yang lepas2..ade aku masukkan photo nenek aku...macam mana pon aku redha sebab aku tau allah lebih sayangkan dier dan semua insan kat dunia nie tetap akan pulang kepada pencipta..nenek aku da tinggalkan aku buat selamanya sehari sebelum aku ke ipoh dan aku bersyukur,disaat nafas terakhir dier aku ada disisi dan aku sempat kucup dahi dier buat kali yang terakhir..alhamdulillah,dalam tempoh cuti aku selama 3 bulan,aku sempat jaga nenek dan luangkan masa dengan dier...tok,air mata yang mengalir disaat tok tinggalkan ed memanjaatkan doa agar tok tenang di sana dan semoga allah mencucuri roh tok...maafkan ed andainya ed ada buat silap dengan tok dulu..ed redha dengan pemergian tok nie walaupon ed tau ed akan rindukan tok...ed da x leh jaga tok,ed xleh suapkan tok,ed dah xleh mandikan tok,ed da x leh nak usik tok dan ed akan rindukan kerenah tok dulu masa tok nyanyuk...insyaallah,ed akan selalu doakan tok tenteram kat sana...walaupun ed jahat,ed nakal tapi ed nak tok tau yang ed sayangkan tok..al fatihah......

photo dua hari sebelum tok tinggalkan ed buat selamanya

14 comments:

suffian.othman said...

xpe2 ed.. insyaallah tok nek hpy if tgk cucu die jd manusia.. lpekan sifat memboros..berkhayal.. perbanyakn solat..zikir...hadiahkan tok nek bacaan yasin.. insyaallah..

Dakjaat™ said...

:) sempat amek gambar... baguslah .. buat kenangan dengan nenek .. :)

eD love photographY said...

suffian othman : ye la pyan..aku kan jahat...hmmm...selama nie pon aku manusia la..cuma nakal sikit..thx atas ingatan itu :)

Dakjaat : tu la..hehe...thx sebab komen

Munira Kirana said...

sedeynye..
teringat kat arwah nenek ku
al-fatihah....

eD love photographY said...

munira Kirana : thx ye cikgu murni...

aqeela affandi said...

takziah fr ed .
qeela sedih pulak.
teringt kat arwah uncle qeela .
qee .
sumpah .
sayu taw .

AKU seorang AKU said...

takziah ek .. jgn lupe byk kan bace Quran ntok die ... n jgn lupe doa ntok die k ...

AKU seorang AKU said...

takziah ek .. jgn lupe byk kan bace Quran ntok die n jgn lupe doa ntok die byk2 k !

fadhira™ said...

takziah utk ed..
smoga rohnya dicucuri rahmat..
amin..

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

takziah tuk ed n fmly...n al-fatihah tuk arwah tok ed...moga rohnya dicucuri rahmat...aminn~

*sory erin br je bace entry ni...;(

eD love photographY said...

aqeela : thx ye qeela..eh..jangan sedih2 ok...kan da ada amir khalis..hehe

aku seorang aku : thx ye sis..hehe..insyaallah...

eD love photographY said...

fadira : thx ye..amin..hehe

mistaken identity : thx a lot erin..hehe...xpe ma.jangan sori2 ok..huhu..ed pon kdg2 lambat bace entry erin..huhu..sori jugak ye

[[~R*i*Y*s*E*s*L*a*D*y~ ]] said...

takziah tuk u n family..
al -fatihah tuknyer...n
jgn sedih2 k..

eD love photographY said...

riyeslady : thx ye..
huhu