Tuesday, July 28, 2009

doc,saya kena H1N1 ke?

semalam masa kat kolej aku rasa x larat sangat..huhu..badan aku panas....mmber2 ape lagi...usik aku la..."ed,abis la hang.....lepas nie kolej kita kena kuarantin la..haha"..ape la punya mmber...tp sedikit sebanyak aku takut la jugak kan...bleh bawak mati owh..huhu...pastu balik je kolej aku rehat dulu...mana tau kot2 lega kan...tp makin teruk ade la..so pian pon bawak aku g klinik.thx pian..dekat je ngan umah aku..poliklinik perubatan ar ridzuan...smpai je tengok org ramai so kena la tunggu kan..adoyaii....penantian itu menyeksakan...waaa...pastu smpai la turn aku...berdebar2 jugak nak jumpa doc tu..macam nak tutup telinga je..nasib bek la doc tu cantik kan...kat bawah nie perbualan aku dengan doc tu...

aku : assalamualaikum doc...

doc : waalaikummussalam....jemput duduk ( dengan senyuman manisnye tu)hehe...nape adik?
demam eh?

aku : ye doc.....x larat sangat..badan panas pstu abis lenguh2...huhu..

doc : adik ade rasa sakit tekak x or batuk kering ke...? (smbil memasukkan termometer dalam
mulut aku..)huhu...

aku : ye ade doc.....tp batuk kering la...

doc : (sambil baca termometer tu) suhu adik tinggi nie.....39oc......adik kena banyakkan minum
air masak tau..adik belaja kat poli ek?

aku : baiklah doc....eh xla...sy kptm kat greentown tu...hehe....(dalam hati-"ramahnye doc nie)

doc : ( check macam2 la kat badan aku )......ok la dik...sy bagi ubat nanti adik balik makan smpai
habis ye....jangan x makan lak....

aku : doc....sy x kena H1N1 kan?huhu...(buat muka sedih)...

doc : hehehee....xda la dik...bukan penyakit tu...nape adik takut sangat nie...?xpe...sy bagi mc
pastu esok adik rehat puas2 ye...hehe

aku : yihaaaaa!!!!! dapat mc..hehe..( dalam ati je la.)..haha...thx sangat2 doc..

lepas je amik ubat n bayar semua tu,aku ngan pian gerak p makan sat...pastu kami pon gerak la balik....alhamdulillah........ati aku tenang sikit sekarang sebab aku bukan la kena penyakit selesema b**i tu kan...hope aku cepat lega dan boleh p kolej macam biasa.... ok la korg..aku rasa x larat sangat..aku nak smbung rehat...bubye all...tata

13 comments:

~wAniE~ said...

nsb baek x kena selesema B**i tu kn??kalo x msti kena kaurantin 1 kolej...hehhehe

eD love photographY said...

wanie : aah tu la..
hehe..
alhamdulilah

Lala said...

hohoho...seb bek..alhamdulillah la xkene..btw..lala skang ni pon xsehat gak..tapi xdemam..just selesema jek..
hurm..ape2 pon...selamat berehat k..jgn xmkn ubat lak...babab kang!

eD love photographY said...

lala : okeh sis..
hehe..
yeke..kamu pon jaga kesihatan jugak yeee

t.K.a said...

hehehehehe....
dak2 kolej kite mmg nk sgt kolej ttp..
cm mharap je masing2..
sengal tol..

Fly said...

semoga cepat sembuh dan menjalani kehidupan harian seperti biasa :)

aqeela affandi said...

ed ed .
risaw qeela aw .
demam kuat sgt ker ?
jaga diri .
qeela da oke da tggl flu aje .
naseb baek pian ade bule bwk pegy klinik .
issh budak kecik ed ni .
hehe .
makan ubt taww .

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

aiyork...ciannye die...
get well soon oke...
jgn lpe mam ubt sampai abes!...;p

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

aiyork...ciannye die...
get well soon oke...
jgn lpe mam ubt sampai abes!...;p

eD love photographY said...

to all : sy x larat nak taip satu2 komen...badan xlarat...so thx all ye...sy terharu sangat dengan anda

Nana Rosli said...

eddd!!!
tajuk story bikin hott jew...
jage kesihtan,,
owhh nana takut bile tgk kengkwn kena pakai mask kaler hijo tu..
huhuhu
seri iskandar ade yg +ve taw..
so, cpt2 sembuh ok!!



p/s: kalau ed kena kuarantin, musti kptm dpt cotikn..hehehe

Munira Kirana said...

wah seronoknye dia dapat cuti..
jgn lupe makan obat ya...
smoga sepat2 sembuh ya...

eD love photographY said...

thx ye all..hehe..:)