Saturday, December 25, 2010

pangkor island the sun, sea & sand escapade siries 1

mood : fresh.
location : bedroom.
listening to : cinta kristal by awie.
drinking : 100plus.

salam semua. lama gila aku tak update blog nie. terlampau sibuk. sekarang nie pun aku curi masa kejap untuk update jugak blog nie. ok aku taknak merepek panjang-panjang kali nie, cuma nak update pasal trip aku ke pangkor bersama tourism malaysia & media.

Alhamdulillah, ini 1st job aku sebagai photojournalist. korang tau kan apa tu? hehe. ala, photojournalist nie kira macam watak adam dalam drama adamaya dulu tu. HAHA. tujuan trip nie adalah untuk kemaskini produk. kira macam tourism kena bawak media melawat tempat-tempat pelancongan untuk promote kat pelancong.

thanks kepada tourism malaysia sebab bagi aku pengalaman baru nie. sumpah best bercuti sambil bekerja nie. hehe. kalau nak harap duit sendiri nak masuk tempat mahal macam tu tak tau lah bila boleh tercapai kan. okaylah, aku masukkan sedikit gambar. Insyaallah nanti dah siap semua aku masukkan lagi. :)


DSC_5974
DSC_5954
1
DSC_5999

p/s : gambar-gambar semasa media dalam perjalanan menuju ke pangkor laut resort untuk lawatan rasmi.

22 comments:

-luqman- said...

stail la ed.
betuahnya~

ed shahir said...

luqman : thanks bro. :)

Syazwan Shahrir said...

weh,ed lame aku xbukak blog hang. cantik lah foto hang skng eh. teruja aku weh. keepitup. :)

SweetyMui2 said...

wahhh..dah jd photojurnalist dah :) best2..sambil ambik gambar sambil cuti :D

saya_arief said...

cantik.

Auni Aizie. said...

nak g pangkor skang jugak !
ed. tolong taja buleh ? haha.
btw, nice gileeeeeeee

Myra Arshad said...

pergh. lawa kot :)

ed shahir said...

terima kasih semua kawan-kawan ku sayang :)

. said...

macam real je bila tgok pic nih..mcm kita lak join skali..bst giler le

Qarl said...

cool giler!

annisabdullah said...

pangkor mmg best dan terbaik :)

Gieyana said...

wahhh..wahhh..nk pegi gk!

Unknown said...

ngeh ngeh~
cun la brooo
teruja jap~

BungaHati said...

chantek n comey!!
masyuukk!
hehehe

immysf said...

dah lame tak datang sini. gambar smakin menarik!

JMR said...

best gile ko dpt job nih bro..camana dpt tu?

nice shot!:-)

Mohd Saifuddin Ishak said...

gler r..mcm style jer photojournalist nie.. aku pnah jumpe uncle kat cameron highland, dia pakai sony compact camera jer.

cts said...

nice pic..like

HAZRIL HAFIZ said...

ed..aku wat entry guna nama hang..aci tak?haha

http://hazrilhafiz.blogspot.com/2011/01/imbasan-blogger-terhangat-dan-terhebat.html

Rynn Adzhar said...

ed... dh lama ryn x buka blog ed...
wah..dasyat ea.. caya lah ed...
ne y ryn suka kwn ngn ed ne.. hopefully la sgt2 ed ingat ryn smpai bila2.. :)

Wahida said...

cantik....pakai polarizer yea sky biru elok je tu..:)
nice...

ed shahir said...

terima kasih semua kawan-kawan. untuk wahida, gambar nie tak guna polarize apa pun. kitlens 18-55mm :)